Makedonya'da Gerçekleştirilen Erasmus+ Faaliyetleri Değerlendirildi
7
Güncelleme : 23.06.2026 17:28
Yayın : 23.06.2026 17:06

Kastamonu İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen ve Türkiye Ulusal Ajansı tarafından desteklenen Erasmus+ Okul Eğitimi ve Mesleki Eğitim Akreditasyon Projeleri kapsamında, 1-5 Haziran 2026 tarihleri arasında Kuzey Makedonya'nın Ohrid şehrinde gerçekleştirilen yurt dışı hareketlilik faaliyetlerine katılan öğrenci ve öğretmenlerle değerlendirme toplantısı gerçekleştirildi. İl Millî Eğitim Müdürümüz Hasan Gümüş başkanlığında düzenlenen toplantıya Şube Müdürümüz Vedat Ertelemez, öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve İl Millî Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi personeli katıldı.

Toplantıda, mesleki ve teknik Anadolu liselerinde öğrenim gören öğrencilerimizin Mesleki Eğitim Öğrenicilerinin Grup Hareketliliği faaliyetleri kapsamında gerçekleştirdikleri öğrenme deneyimleri ile meslek dersi öğretmenlerimizin İşbaşı Eğitim faaliyetleri; ayrıca okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde görev yapan öğretmenlerimizin Okul Eğitimi Alanındaki İşbaşı Eğitim faaliyetleri kapsamındaki mesleki gelişim süreçleri kapsamlı şekilde ele alındı.

Toplantıda, öğrencilerimizin alanlarına uygun kurum ve işletmelerde gerçekleştirdikleri uygulamalı çalışmalar sayesinde mesleki bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirme fırsatı buldukları ifade edildi. Faaliyetler kapsamında farklı üretim, hizmet ve eğitim ortamlarını yerinde inceleyen öğrencilerimizin; iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun çalışma, takım çalışması, sorumluluk alma, problem çözme ve iletişim becerileri açısından önemli kazanımlar elde ettikleri belirtildi. Bunun yanında farklı kültürleri tanıma, yabancı dil kullanma ve uluslararası çalışma ortamlarını deneyimleme imkânı bulan öğrencilerimizin kültürlerarası etkileşim konusunda farkındalık kazandıkları vurgulandı.

Değerlendirme toplantısında hareketlilik sürecinin planlanması, günlük çalışma programları, kurum ve işletmelerde gerçekleştirilen uygulamalar ile öğrencilerimizin görev aldığı çalışmalar ayrıntılı şekilde değerlendirildi. Refakatçi öğretmenler tarafından öğrencilerimizin faaliyetlere uyum süreçleri, çalışma disiplinleri, mesleki gelişimleri ve sosyal becerileri hakkında bilgi paylaşımında bulunuldu.

Mesleki Eğitim Alanı kapsamında İşbaşı Eğitim faaliyetlerine katılan meslek dersi öğretmenlerimiz ile Okul Eğitimi Alanı kapsamında okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde görev yapan öğretmenlerimiz, Avrupa'daki eğitim kurumlarını ve çalışma ortamlarını yerinde inceleme fırsatı bulduklarını, iyi uygulama örneklerini gözlemlediklerini ve edindikleri deneyimlerin eğitim-öğretim süreçlerine önemli katkılar sağlayacağını ifade etti. Erasmus+ faaliyetlerinin öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin mesleki, sosyal ve kültürel gelişimlerine önemli katkılar sunduğu belirtildi.

İl Millî Eğitim Müdürümüz Hasan Gümüş, toplantıda yaptığı konuşmada Erasmus+ Programı kapsamında gerçekleştirilen hareketlilik faaliyetlerinin öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimlerine de önemli katkılar sunduğunu ifade etti. Gümüş, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan iş birliği, iletişim, uygulamalı öğrenme, akran öğrenmesi ve küresel bakış açısının geliştirilmesine yönelik kazanımların Erasmus+ faaliyetleriyle desteklendiğini belirterek, uluslararası deneyimlerin öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin eğitim hayatlarına ve mesleki geleceklerine değerli katkılar sağlayacağını dile getirdi. Toplantı, katılımcıların faaliyetlere ilişkin görüş ve önerilerinin alınmasının ardından sona erdi.

Önceki Haber Dilimizin Zenginlikleri Projesi Ödül Töreni Gerçekleştirildi
Sonraki Haber Türkiye STEM Eğitimi Ulusal Çalıştayı'na Katılan Öğretmenlerimizden İl Millî Eğitim Müdürümüz Hasan Gümüş'e Ziyaret

Yorum Yap